Võrgusuhtlemise kärk number 4: Austa
teiste inimeste aega ja võrguühendust
Kuigi iga võrgukodaniku kohutus on
tagada see, et tema poolt võrku saadetav ei raiskaks kellegi teise aega, ei pea
sellest reeglist paljud kinni. Üha enam oma igapäevases elus tunnen, et see on
punkt, mille osas võrgukasutajad peaks end rohkem „harima“.
Minu meelest üheks heaks näiteks
on tööalased e-kirjad, millega me kõik oleme kokku puutunud. Sagedamini kui ma sooviks on potsatanud postkasti kirju, mis omakorda sisaldavad pikka varasemat kirjavahetust erinevate osapoolte vahel. Lõpuks on siis kiri adresseeritud sulle küsimusega stiilis „Saad sa sellele vastata?“ või „Tead sa sellest midagi?“. Selleks, et nüüd „sellele vasta",
tuleb alustada kõige esimesest kirjast ja kogu sõnumivahetus algusest lõpuni
läbi lugeda. Sageli sisaldavad aga sellised pikad kirjavahetused väga palju
ebaolulist lisainfot, mida sul reaalseks vastamiseks vaja ei lähe. Kuna sa aga ei oska sel ajamomendil välja filtreerida olulist ebaolulisest, tuleb terve sõnumivahetus läbi töötada. Kas tõesti ei võiks
kodanik, kellel on infot vaja, võtta paari lausega kogu teema kokku ja sõnastada
normaalse konkreetse küsimuse? Mul on juhtunud ka selline olukord, kus edastati samuti
väga tihe infovahetus vähemalt viie osapoole vahel (sh erinevad asjasse puutuvad lingid, manused jms). Olles sellest teemast ennast juba mõne tunni jooksul ajusid ragistades peaaegu läbi purenud,
potsatas postkasti järgmine kiri „Teema maas, pole vaja enam tegelda!“. Kui oleks
natuke enne „forward“-nupu vajutamist asjasse süübinud, poleks ju pidanud teise
inimese aega kulutama. Minu meelest on need ehedad näited olukordadest, kui
ei austata teiste inimeste aega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar